سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا نمایشگر 5K اپل در کنفرانس WWDC 2016 معرفی میشود؟

نسل فعلی کامپیوترهای All in One اپل یا همان آی مک‌های این کمپانی دارای نمایشگر با رزولوشن 5K هستند و خیلی از طراحان و گرافیست‌های حرفه‌ای از این محصول استفاده می‌کنند. اما اخباری به‌تازگی منتشر شده که ادعا می‌کند نمایشگر 5K اپل به‌صورت مستقل نیز به‌زودی در بازار عمومی قرار خواهد گرفت.

نمایشگر 5K اپل قرار است به‌صورت مستقل عرضه شود و در واقع تفاوت آن با یک کامپیوتر آی مک این است که این نمایشگر از ضخامت کمتری برخوردار است و البته داخل آن هم مانند یک کیس کامل، قطعات مورد نیاز برای عملکرد مستقل را ندارد. حالا که صحبت از قطعات داخل این نمایشگر شد، ذکر این نکته لازم است که این مانیتور قرار است دارای یک چیپست گرافیکی جداگانه باشد.

مجهز بودن نمایشگر 5K اپل به چیپست گرافیکی مستقل می‌تواند باعث خوشحالی خیلی از کاربران مک و به‌خصوص آن‌هایی که از سیستم‌های قدیمی‌تر و ضعیف‌تری برخوردار هستند، بشود. به چه دلیل؟ زیرا این چیپست می‌تواند به‌صورت مستقل عمل کند و هنگامی که شما این مانیتور قدرتمند را به سیستم خود وصل می‌کنید و کارت گرافیکی قدیمی یا ضعیف سیستم شما نمی‌تواند عملکرد لازم را برای پردازش تصاویر انجام دهد، این چیپست وارد عمل می‌شود و با سوئیچ کردن خودکار، زحمت پردازش‌ها و رندرینگ لحظه‌ای را بر عهده می‌گیرد تا شما بتوانید از تمام قابلیت‌های نمایشگر 5K اپل لذت ببرید.

آیا نمایشگر 5K اپل در کنفرانس WWDC 2016 معرفی می‌شود؟

هدف اصلی اپل از تولید این نمایشگر مستقل این است که کاربران لپ‌تاپ‌های مک‌بوک که عموما نمایشگر کوچکی دارند و البته کاربران آی مک که به یک نمایشگر اضافی برای طراحی‌های گرافیکی پیچیده نیاز دارند، بتوانند به‌جای خریدن یک کامپیوتر کامل، این مانیتور مستقل را خریداری کنند و از کیفیت بالای آن بهره ببرند.

تاریخ عرضه‌ی نمایشگر 5K اپل هنوز مشخص نشده است

 

به گزارش خبرگزاری 9to5Mac – که برای اولین بار از تولید این محصول خبر داده است – نمایشگر 5K اپل دارای کیفیتی بسیار بالا و رزولوشنی مشابه نسل جدید آی مک‌های اپل خواهد بود و کاربران می‌توانند از همان رزولوشن بالا لذت ببرند. برای اتصال نیز گفته می‌شود که یک پورت تاندربولت 3، وظیفه‌ی اتصال این مانیتور و پردازشگر گرافیکی همراه آن را بر عهده خواهد داشت.

طبق معمول هیچ اطلاعات رسمی و قابل قبولی از سوی مدیران کمپانی کوپرتینویی درباره‌ی این محصول و یا تاریخ عرضه‌ی آن اعلام نشده است، اما با توجه به اینکه نمایشگرهای دارای پورت تاندربولت قبلی دیگر وارد اپل استورهای نقاط مختلف آمریکا نشده‌اند و zرفیت انبارهای آنها کاهش یافته است، پیش‌بینی می‌شود که نمایشگر 5K اپل برای اولین بار در کنفرانس اپل در رویداد WWDC 2016 رونمایی شود و با فاصله‌ی کوتاهی در اپل استورها و فروشگاه آنلاین اپل قرار بگیرد.